Fokusdager på pelsstell

Alle fortjener å være flokefri og fin på håret. Floker og tover (sammenfiltret pels) varmer ikke, så la hunden eller katten din få en velfortjent (h)Elseklipp før jul! :)

Pelsen til pus har tovet seg helt, umulig for eier og pus å gre. Nedklipping var eneste løsning her.

I en hektisk hverdag kan pelsstell fort bli glemt, og når pelsen først har blitt tovet kan det være vanskelig å få fjernet disse på egenhånd.

Mange tror at floker og tover varmer hunden eller katten om vinteren, men den gjør ikke det, heller det motsatte. Pelsen må være fri for floker og tover for å fungere optimalt mot vær og vind. Selv om katter er renslige dyr som bruker mye tid på pelsstell, vil det være umulig for katten og selv ordne pels som har blitt sammentovet, den vil heller kunne gjøre det værre.

Store floker og tover er smertefullt for katten eller hunden, de lugger og strammer. Sammentovet pels som blir våt vil bruke lang tid på å tørke, og kan gi ubehagelig lukt. Det kan også forårsake kløe og hudbetennelse, med påfølgende infeksjoner.

Floker og tover er generelt ubehagelige for hunden eller katten å ha, derfor er det viktig å få klippet disse bort. Enten bare flokene eller hele dyret i en fin sporty frisyre. Dersom dyret er redd og engstelig bedøver vi den, slik at katten eller hunden sover trygt og godt mens vi klipper og fikser den på håret.

I hele desember tilbyr vi 30 % avslag på honoraret ved pelsstell (evt sedasjon og forbruksmateriell kommer itillegg).

30 % på alle produkter fra Optima, og 20 % på børster og kammer.

Kom innom eller ring oss for en timebestilling til din hund eller katt :)